tisdag 17 april 2007

tio nio åtta sju sex fem fyra tre två ett

Jag blev utmanad av annelie.

Tio första
Första bästa kompis: Mia
Första bil: ingen ännu... (!)
Första kärlek: Peter på fritids
Första husdjur: Chicka, våran hund.
Första semester: Gotland, Sudersand tror jag(?). Med huvudet i sanden.
Första jobb: Dela ut tidningar. Gjorde jag bara en gång. Usch vad jobbigt.
Första köpta skiva: Style. Någonting.
Första riktiga kärlek: Mauritz i trean...
Första piercing: Hål i öronen när jag var fjorton år.
Första konsert: Ulf Lundell, publikrekord på Grönan... -93?

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Öl i solen i söndags.
Senaste bilfärd: Idag, från jobbet. =)
Senaste filmen du såg: Hundtricket.
Senaste ringda telefonsamtal: Till pappa för att kolla om han vill ha muskot i sina stuvade makaroner ikväll.
Senaste bubbelbadet: förra veckan
Senaste spelade cd: Avslappningsövningar... ;)
Senaste kyss: igår
Senaste gången du grät: Oj, säkert två veckor sedan nu. Skönt.
Senaste måltiden: Oj, lunch idag: paprika, saltbit (kött), gulash, black eyed beans, rödbetor, sparris.... Ööööh, jag vet. Låter suspekt, ett hopkok...

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Ja.
Blivit arresterad: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja
Fastnat med blicken i någons urringning: Nej
Fått ditt hjärta krossat: Ja
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej
Haft ett one night stand: Ja
Busringt till någon: Ja, det var länge sedan...

Sex saker du gjort idag
1. Tröstat A
2. Varit pinsam (fixat blind date)
3. Varit i kontakt med fyra presumtiva arbetsplatser
4. Bokat ett möte med en arbetskamrat som jag är rädd för
5. Yoga:t
6. Fikat fler än en gång (Bra!)

Fem favoritsaker utan rangordning
1. datorn
2. mobilen
3. snowboarden
4. balkongen
5. sängen

Fyra personer du kan berätta allt för
Dom är väldigt hemliga

Tre val
Blått eller rött? blått
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör (och det vill man ju tänka på redan, NOT!)
1. Bara vara
2. Skriva en diktsamling, och få den publicerad. På ett eller annat sätt.

En sak du ångrar
Att jag inte blivit klokare tidigare.

Jag skickar aldrig kedjebrev vidare. Så jag skickar inte vidare till någon. =)

Inga kommentarer: