tisdag 15 maj 2007

kategorier

Jag har haft en tanke när jag skapade kategorierna (Labels/Etiketter) i mina inlägg.

bakgrund - handlade om vad som hände innan jag började skriva bloggen, under sjukskrivningens första dagar.
balans - sådant som ger balans, sådant jag vill tänka extra på/ göra för att må bra.
brus - brus på tråden, sådant som händer, tankar som jag inte kategoriserat.
dikter - har jag inte skrivit på ett tag nu, men de ligger iallafall under dikter.
guldmedaljer - som jag gett till mig själv när jag varit duktig och gjort något bra för mig själv
humor - humoristiska inlägg/ länkar till humorstrippar som jag gillat och betytt något just då
hörnstenar - sådant som behöver vara på plats för att jag ska må bra, och som kan få mig att må bättre om jag behöver se om mitt hus så att säga. Hit kan jag gå tillbaka och se vad jag ska börja någonstans om jag är på väg fel igen.
kommunikation - tankar kring varför det kan gå fel ibland, eller när jag inte når fram som jag önskat
kategoribeskrivning - detta inlägg med beskrivningar
lästankar - citat, recentioner och referenser till böcker
musik - recentioner, tips eller sådant jag gillar
sport - mer dagbokslika inlägg från aktiviteter när jag är iväg på något bus
teater - recentioner / tips
trevande start - mina allra första inlägg
törnstenar - när det gått nedåt i utvecklingen under min sjukskrivning och jag har funderat på vad jag gjort då för att det blev så, dvs de törnstenar jag har kört in i

Oj, det blev ju rätt mycket. Varför summerar jag detta egentligen? Jo, det känns som om jag är på väg i en ny period. Jag vill blicka framåt och vidare. Nu ska jag dock inte glömma mina lärdomar, utan minnas och ta del av dem. Jag har haft ett antal törnstenar senaste dagarna, när jag kännt mig riktigt borta i huvudet, och förvirrad. Och jag vill inte bli sämre. Och så oroar jag mig inför att jobba 100% igen.

Inga kommentarer: