lördag 3 mars 2007

tre ben; ekonomi, relation, jobb

Livet består av tre ben. Om jag har lite av varje står jag stadigt när det blåser. Saknar jag ett av dem, eller rycks ett ifrån mig så kan jag fortfarande stå. Om jag förlorar två trillar jag sannolikt omkull.

Innan jag hade jag ett välutvecklat jobb-ben. Det har nu trillat bort, så nu ligger jag ner. Så ser jag på saken.

Jag vill bygga upp mitt relationsben som jag försakat. Jag kan inte fortsätta bo i andra hand. Jag måste få packa upp. Måste få boa in mig. Hitta en bas. Måste få ha något som kallas mitt hem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver så mycket klokt som hjälper mig framåt. Kramar...

Ella sa...

Hamnade här via Bloggportalen och läste lite. Du skriver kloka saker.

Kerstin sa...

Bra teori som faktiskt sämmer :)

loppispoppis sa...

gisan: tack, jag skriver bara för att jag måste för min egen skull, skönt att det kan hjälpa dig med!

ella; välkommen hit! och tack, det värmer :)

kerstin; jag upptäckte att benet ekonomi inte sammanföll med bostad i mina tankar, men det passar ändå på något sätt. Ska fundera lite till.