onsdag 14 mars 2007

guidad meditation

Igår kväll var jag på aurarensning, guidad meditation, något mera som jag inte minns vad det hette, och så lyssnade jag till mirakelsagor.

Jag har aldrig förut gjort något av allt detta. Inte ens meditierat.

Under den guidade meditationen gick jag barfota på en stig, genom en skog, och kom fram till en glänta. Vinden fläktade i trädkronorna. Därframme på stigen stod en man och fyra barn och välkomnade mig. De var så glada att se mig. De omfamnade mig.

Det var meningen att vi skulle möta våra inre guider, men jag mötte min framtida familj.

Fyra (!) barn. Hur ska det gå till. Jag som snart fyller 32 och som tänkte sätta in spiral om ett par veckor...

8 kommentarer:

Anonym sa...

fast det låter ju onekligen spännande...

Den andra kvinnan sa...

Sent om sider..

Tack för att du läst/läser och kommenterade i min blogg.

loppispoppis sa...

leopardia: ja det var det, förvånad kan man lätt bli!

den andra kvinnan: det var intressant att läsa. Hoppas du skriver mer snart.

"A Peaceful Warrior" sa...

Haha...
"Herrens vägar äro outgrundliga..." heter det väl? ;)
Du ser...redan resultat efter första gången. Ett bra redskap att använda sig av, speciellt också när det känns bökigt och tungt med allt. Det är lättare att hörsamma sin inre röst (intuitionen) och låta sig vägledas. Det är inte alltid vägarna leder dit vi tror...

Bubblan sa...

Ta emot den underbara gåvan när den väl kommer till dig.

Anonym sa...

Hahaha. Vad roligt. Då är det bara att skrida till verket. Fyra gånger. Minst ;-)

loppispoppis sa...

a peaceful warrior: jag blev väldigt förvånad, visste inte att guidad meditation kunde ge mig insikter jag inte själv ännu var medveten om. Jag tror den långa sessionen (tre timmar) gjorde att jag släppte på en massa och slappnade av.

Brukar det ge spännande resultat varje gång du meditierar?

loppispoppis sa...

maria b: jag hoppas att det blir fler än fyra gånger... övande, alltså. ;)


bubblan: menar du barnet? självklart. Här finns både hjärterum och stjärterum. Men fyra stycken !, humn, jag vet inte... =D