söndag 10 juni 2007

vatten- och vindtema

I helgen har det varit vatten och vind som gäller. Igår segling på min lilla jolle. Hon bar mig och C ut på fjärden och hon tyckte väl vi var lite tunga, men det var kul att vara ute två!

Idag paddling på Brunnsviken. Hyrde kajak påBrunnsvikens Kanotklubb, och paddlade och badade hela dagen. Vi var fyra som var ute tillsammans. Vi mötte två stackars tyskar. Den ene låg i spat och kämpade som ett djur för att komma upp i sin kajak (slog runt massor av gånger). Till slut kom han upp efter mycken panik och lite hjälp. Han var totalslut och skärrad och blöt paddladen han snabbt tillbaka mot klubben, med kajaken till hälften fylld med vatten... Stackarn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad kul det låter!!! Blev ju själv riktigt sugen så jag gick in på hemsidan. Har testat en gång för åratal sedan...

Stackars tysk!

Anonym sa...

Har inte kommit många sidor i Energitjuvar. Den gör ont. Så mycket jag känner igen. Så mycket gamla skuldkänslor som kommer tillbaka i minnesbalken. Såna som psykologen hjälpt mig jobba bort... Men jag ska fortsätta med den. Det blir nog bra om jag håller ut. Kramar...

Anonym sa...

Härligt att du kajakade!

Jag måste lära mig kamraträddning just pga att det går att slå runt.