måndag 12 februari 2007

lästankar ett



jag finner mycket tänkvärt i Mia Törnblom's Självkänsla nu! (ISBN: 9137127578, http://www.personligutveckling.se/) Dessa saker tänker jag jobba med i veckan:

· Skriva ner mina drömmar varje halvår, och bocka av varje halvår vad jag åstadkommit.
· När jag ältar: "Hjälp mig visa (namnet på personen eller företeelsen) samma tolerans, tålamod och medkänsla som jag önskar mig. Låt (namnet på personen eller företeelsen) få och ha allt det som jag har och ber om, såsom kärlek, lycka, gemenskap, hälsa, vänskap, skönhet, framgång (fyll på). Ge (namnet på personen eller företeelsen) ett lyckligt liv."
· Jag är bra-boken. Skriv varje dag ned: bra, tack, hjälp. Dvs tre bra-grejer: om så bara att bra var att jag gick upp ur sängen idag, så skriv ned det, tack: att skriva ned vad jag är glad att jag har och inte göra som som vanligt kallas för additionsstressa och titta på vad andra har och lägga ihop det till något som jag vill ha, hjälp/jag behöver; vad jag vill ha hjälp med imorgon.

Inga kommentarer: