måndag 26 februari 2007

att hitta en bubbla

Hemma igen och piggare än tidigare. Känner att jag kan koppla bort tankar kring jobbet när jag är borta. Jag vill hitta den lugna vrån här hemma också, jag vill få lugn även när jag är på jobbet. Jag vill få lugn i mig själv, i mitt hjärta. Finna en bubbla som jag kan hitta om och om igen, min egen sfär där jag kan hämta energi närhelst jag behöver.

Tänk att kunna finna den närsomhelst, hursomhelst. När jag är ledsen, när jag är glad, när jag är trött. När jag är stressad eller pressad. Jag vill hitta mitt teflon där, mitt skydd, mitt tält. Jag vill vända in där och hämta kraft och hjärta när jag behöver styrka mitt i ett möte, varesig det är på jobbet eller ett möte med en annan männsika. Jag vill vara jag. Känna mig stark i det. Och bara kunna vara.

Inga kommentarer: