tisdag 30 januari 2007

soppatorsk och andra otydliga tecken

Jag har kört slut på bensin, och när jag fyller på så fyller jag på med lite i taget, för det jag vilar upp mig blir lite i taget. Men problemet är att jag körde tills tanken var tom, det mår inte motorn bra av... Vad jag behöver göra nu är att vila, men det räcker inte -- utan därtill behövs en annan attityd till min uppgift i jobbet och ork i allmänhet. Jag måste hitta en balans där jag hittar återhämtningstillfällen regelbundet. Även när det kör ihop sig. Därtill är det lätt att få soppatorsk igen, ganska snart, eller längre fram i tiden. Då ska jag ha koll på den där mätaren -- som mäter allmän-ork-läget-just-nu. Den har jag inte helt och fullt koll på just nu. Jag vill hitta sätt att känna av mig själv.

Men nu ljuger jag ju. Jag vet ju vad jag borde ha reagerat på men ignorerat! Tex sådana "små" saker att när jag yoga:de innan jul började tårarna strömma! Och jag kunde inte fatta varför, sköt bort det hela. Vidare kan jag faktiskt komma på fler exempel. Huh, det kanske inte är så svårt iallafall!

Inga kommentarer: