tisdag 30 januari 2007

måndag

Har varit hos doktorn idag. Panikattacker kallar hon det för, pga konflikt med chefen. Känns som om jag inte fick till det så som jag hade tänkt det.

Måste nog träffa henne igen för att förklara bättre. Jag försökte likna det vid att det var som att vända på en hand. Plötsligt orkade jag inte mer. Och orsaken är att jag jobbat för mycket, visserligen pga att jag inte fått avlastning trots att jag bett om det hur många gånger som helst, och att jag bett om hjälp att prioritera men inte fått det. Och att jag kämpat med att förstå vad som förväntas av mig.

Nu kan jag vara hemma tills om en vecka, då måste jag börja jobba igen. Vet inte riktigt hur det ska gå till?

Känner mig dock mycket piggare idag än i fredags. Var inte orolig för att inte hitta någonstans att sitta när jag åkte kommunalt från doktorn. Skönt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad läkarna kan göra för dig: Testa järn, B12, magnesium och sköldkörtel. Skriva ut antidepressiva för att komma på rätt köl + Atarax som är en väldigt "snäll" lugnande tablett mot ångest eller 2 timmar före sänggående vid sömnproblem. Mot illamåendet vid behov: t ex novaluzid (receptfritt) - ta inga kurer mot illamåendet, utan anteckna när det uppstår och hur du ska tänka/göra annorlunda eller mindre!

loppispoppis sa...

Järn vet jag att de testat, och sköldkörtel, och endel annat, allt ok, tydligen. De ville skriva ut något piller också, men jag sa att jag inte ville ha. Känns hanterbart, förutom någongång i veckan som det kändes himla tungt. Men just att funtera vad jag kan göra för att få bort illamåendet håller jag just på med. Både ett sätt att tänka verkar effektivt, men ibland hjälper det inte utan jag behöver sova också.

Tack så jättemycket för kommentarer, det är ett stöd när jag tror att jag är ensam.

Anonym sa...

Panikattacker är något vedervärdigt. Jag levde med dem under många år. Går inte att förklara hur det känns för någon som inte upplevt det. Kramar...