lördag 16 juni 2007

mera självkänsla



Mera självkänsla, av Mia Törnblom. (ISBN 9137129791) Har jag nu precis läst ut. Liten utveckling av den tidigare utgivna, självkänsla nu, som jag skrivit om både en och två gånger tidigare.

Jag kan nog egentligen bara säga att jag inte orkar tänka på allt som tas upp i boken. Däremot blir jag glad när jag känner igen mig i något som bekräftar något jag redan gör. Annars är det min jag-är-bra-bok som sitter kvar bäst från förra boken. Och det är faktiskt något jag använder. Här skriver hon att använda jag är bra boken även på jobb. Men jag har inte riktigt kommit dit ännu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

tack för tipset. Gillar Mia och ser så fram emot hennes sommarprogram.

Anonym sa...

Såg henne på tv, hon har gjort en tuff resa själv.

Anonym sa...

Har du skrivit jag-är-bra-bok länge? tycker du att det har hjälpt dej? Jag har precis börjat skriva. Det var lite svårt ibörjan att komma på bra saker, tycker jag.

loppispoppis sa...

Jag har skrivit sedan 27 februari, faktiskt. Tittade i min lilla bok, och hade daterat första tillfället jag skrivit. Och nu såg jag också att jag gjort ett inlägg om boken då också.

Den hjälper mig att se att jag gör saker. Och att se mina nära och kära. Att prioritera rätt. Jag, familj, vänner, jobbet. I den ordningen. För det är så jag tycker det är viktigast.

Anonym sa...

Okej, vad är det man "ska" skriva i den boken egentligen?? När jag hade som mest panikångest och mådde sämst skrev jag en dagbok, jag får ångest bara jag läser lite i den nu. Huh! *vill slänga*